سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند چراغ خدا در زمین است، پس هرکس که خداوند خیرش را بخواهد، از آن پرتوی بر می گیرد . [امام علی علیه السلام ـ در حکمتهای منسوب به ایشان ـ]
سایت تفریحی ،سرگرمی،آموزشی،مذهبی،داروشناسی،طنز،مدوزیبایی،علمی

آشنایی با قطره جتامایسین و مصارف آن

شاید شما نیز به دکتر مراجعه کرده اید و قطره ی جنتامایسین برای شما تجویز کرده است یا به داروخانه مراجعه کرده اید و قطره ضدعفونی کننده چشم و یا گوش برای خود خواسته اید و قطره ی جنتامایسین را برای شما داده است. بد نیست اینجا با خواص جنتامایسین آشنا شوید..درست است که بر روی قوطی آن قطره استریل چشمی نوشته است اما برای عفونت های گوش نیز کاربرد دارد، این قطره بیشتر برای عفونت های سطحی چشم تاثیر میگذارد، عوارض آنچنانی ندراد ولی در صورت بروز حساسیت میتواند باعث خارش، قرمزی و متورم شدن سطح چشم شود. در صورتی که هر یک از این علایم را مشاهده کردید مصرف آن را قطع کنید و مراتب با پزشک خود در میان بگذارید. گفتنی است که جتامایسین به شکل پماد نیز برای چشم در داروخانه ها موجود است، در صورتیکه شروع به درمان کرده اید و احساس می کنید عفونت چشمتان خوب شده است نباید مصرف دارو را بدون مشورت و نظر پزشک قطع کنید، اگر یک دوز از مصرف دارو را فراموش کردید در اسرع وقت نسبت به مصرف آن اقدام کنید. و اما شاید این سوال برای شما مطرح باشد که قطره جتامایسین را با چه فاصله زمانی مصرف کنیم؟ گفتنی است که این قطره بین چهار الی هشت ساعت یکبار بصورت یک قطره استفاده می شود از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنید. این قطره با نام قطره چشمی جنتکس هم در داروخانه ها عرضه می شود که همان قطره جنتامایسین می باشد. این دارو بعنوان یک داروی ضدباکتری میباشد و در صورتیکه برای گوش استفاده می کنید از مصرف زیاد آن پرهیز کنید و طبق موارد گفته شده هر هشت ساعت یکبار یک قطره استفاده کنید.این نکته را نیز یادآور شویم که ممکن است مصرف پماد جنتامایسین در برخی افراد باعث تاری دید شود لذا سعی کنید آن را در شب مصرف کنید. مکانیزم اثر جنتامایسین هم بصورتی است که با جذب شدن به ریبوزوم باکتری مانع سنتز پروتئین در آن میشود و لذا اثر باکتریسیدی دارد. این نکته را نیز یادآور شویم که پس از باز کردن درب قطره جنتامایسین آن را تا 12روز مصرف نمایید.

 

عضویت در یورفان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : جمعه 28 شهریور 1393 | نویسنده : یورفان

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید 93/7/29:: 9:37 عصر     |     () نظر

آیا پاپ آپ تاثیری بر سئو و ورودی سایت دارد؟

برخی سایتها چندین پاپ آپ را بصورت یکجا بکار می برند یا کد پاپ آپ را بگونه ای در قالب خود قرار میدهند که با هر بار کلیک کردن باز میشود، اینکار نه تنها بازدید ومحبوبیت سایت شما را کم خواهد کرد بلکه حتی قدرت صفحه Page Authority سایت شما را نیز کاهش خواهد داد. این نکته را نیز بدانید که در صورتیکه حتی از کد پاپ آپ در هیدر قالب خود به صورت فایل js استفاده کنید بازهم ربات گوگل این توانایی را دارد که آن فایل ها را نیز بررسی کند ولی سخت گیری زیادی تا بحال برای این نوع پاپ ها که بصورت 24 ساعت یکبار باز میشوند مشاهده نشده است. نبودنش بهتر است ولی در دنیای الکترونیک امروزه یکی از راه های درآمدزایی و افزایش بازدید سایت، پاپ آپ هست و قضیه ای اجتناب ناپذیر است در صورتی که به جا و بصورت اصولی استفاده شود و اذیتی به کاربران وارد نکند بر سئو و ورودی شما تاثیر نخواهد گذاشت. این جمله معروف را به خاطر بسپارید که همیشه برای رضایت کاربران سایت خود تلاش کنید نه برای موتورهای جستجو. کاربر که رضایت داشته باشد بازدید نیز به مرور زمان می آید. برای استفاده از کد 24 ساعته پاپ آپ کلیک کنید.

 

عضویت در یورفان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1393 | نویسنده : یورفان

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید 93/7/29:: 9:37 عصر     |     () نظر

همه چیز درباره موسیر و خواص آن

شاید شما نیز باشنیدن واژه ی موسیر اولین چیزی که به ذهنتان میرسد، همان واژه ی سیر است یا اینکه چه تفاوتی با سیر دارد. اینکه در گذشته کمتر نام این گیاه را میشنیدم ولی امروزه به وفور یافت میشود و در ماست ها و سایر مواد غذایی اضافه میشود و طعم خوشایندی به انها میبخشد.ابتدا باید این مطلب را بدانید که موسیر نیز گیاهی است به مانند سیر، که ریشه ی آن یک پیازچه هست، این گیاه درای چهل گونه ی مختلف در جهان میباشد، که برخی از گونه های آن بعنوان گل تزئینی در باغچه نیز کاشت میشوند. همانطوری که سیر و پیاز نیز خاصیت ضد میکروبی و ضد انگلی دارند موسیر نیز از این قاعده مستثنا نیست و اولین و مهمترین خاصیت آن در دفع انگل ها و ضد عفونی کردن بدن هست. از دیگر فرآورده های گیاه موسیر بعنوان کاهنده ی قند خون در افراد دیابتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.موسیر نقش مهمی در درمان التهاب زخم ها و جوش خوردن سریع انها دارد، برای التهاب کبد و طحال نیز مفید است، در کاهش سردردهای میگرنی نقش مهمی را ایفا میکند همچنین خاصیت تنظیم فشارخون و کاهش دهنده ی چربی خون را داراست.و اما چرا موسیر مصرف کنیم ؟ برای این سوال نکات زیر را بخوانید:

همه چیز درباره موسیر و خواص آن

– موسیر منبعی غنی از ویتامین های آ و سی هست همچنین مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی همچون فسفر و منیزیم در آن مشاهده شده است که به سلامتی بدن شما کمک شایانی میکند.

– امروزه نقش فیبرها در هضم راحت غذا اجتناب ناپذیر است که موسیر دارای مقادیر زیادی فیبر میباشد. پس چنانچه مشکل هاضمه دارید پیشنهاد میکنیم کنار غذا از موسیر یا فرآورده های آن همچون ماست موسیر استفاده کنید.

– موسیر نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سرطان های گوارشی دارد که ان نیز به دلیل وجود ماده ای بنام گوگرد در آن است.

– موسیر مقدار قابل توجهی ویتامین ب6 و ب9 دارد که این ویتامین ها برای سیستم عصبی بدن ضروری هستند و مصرف صد گرم موسیر میتواند ده درصد نیاز روزانه ی شما به این ویتامین ها را تامین کند.

– یکی از بدترین و خطرناکترین بیماری ها، بیماری چربی خون است که ناشی از رسوب چربی در رگ های بدن و گرفته شدن مجاری آنها و اختلالات بیشمار ناشی از این گرفتگی هاست. موسیر جزو خوراکی هاییست که ترکیبات آنتی اکسیدانی دارد، که این ترکیبات از لخته شدن خون و گرفتگی داخل رگ ها جلوگیری میکند و کمک زیادی برای رقیق تر شدن خون میکند، گفتنی است که سیر و پیاز نیز فوایدی شبیه موسیر در جلوگیری از چربی خون دارند.

– موسیر نقش بازندارنده و پیشگیری کننده در بیماری های عفونی و میکروبی دارد.

– ترکیب موسیر با سیار خوراکی ها همچون ماست علاوه بر اینکه طعم خوشایندی به آن میبخشد و درکنار غذا، میتواند بعنوان سالاد مصرف شود؛ خواص بیشماری نیز به آن اضافه میکند، شما با مصرف موسیر در کنار غذا علاوه بر لذت بردن از طعم آن، در هضم سریع غذا نیز به سیستم گوارشتان کمک کرده اید.

– مصرف موسیر کنار لبنیات علاوه بر لذت بردن از طعم آن، کمک شایانی جهت استحکام استخوان ها به شما خواهد کرد.

– موسیر به بدن شما جهت دفع ادرار و در نتیجه دفع سموم بدن کمک میکند و تاثیر مثبتی بر افزایش دفع ادرار دارد.

– موسیر تاثیر مثبتی بر روی دستگاه اعصاب مرکزی بدن میگذارد.

– مصرف آن برای افرادی که فشار خون دارند همراه با ماست توصیه میشود.

– موسیر دارای مقدار قابل توجهی مواد معدنی، همچون کلسیم، آهن، روی میباشد که آن نیز به دلیل تغذیه از دل خاک میباشد، شما با مصرف این خوراکی گام بلندی در حفظ سلامت عمومی بدن خود برداشته اید.

 

عضویت در یورفان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1393 | نویسنده : یورفان

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید 93/7/29:: 9:37 عصر     |     () نظر

زندگی زیبا با مثبت اندیشی

انسان های قرن حاضر با وجود اینکه بسیاری از مثبت اندیشی و فواید و اثرات آن شنیده اند ولی باز در اکثر کارهای روزمره خود منفی نگری را جایگزین نگرش مثبت می کنند که در کشورهای جهان سوم بیشتر نمود میکند، بدبینی به دنیا و وقایع ، خرافه گرایی ، افراطی گری، عدم اعتماد و شکاکی از علل منفی نگری میتواند باشد، اکثر افکار انسان دست خود انسان است و با تمرین و تفکر می تواند به مرور زمان افکار مثبت را جایگزین کند؛ نگاه مثبت به زندگی و وقایع آن میتواند به کالبد سرد و بی روح زندگی، جانی دوباره ببخشد خوبی ها و وقایع مثبت را به سمت انسان روانه کند، دوستی ها را مستحکم تر و روابط را پایدار تر کند؛ معمولا افراد موفق یکی از رازهای موفقیت و خوشبختی خود را مثبت اندیشی و افکار ملایم و انعطاف پذیر می دانند منفی نگری میتواند بعنوان یک بیماری نیز قلمداد شود که فرد به هیچ عنوان نتواند تحت هیچ شرایطی به وقایع با دید مثبت نگاه کند مسلما تغییر زاویه نگرش می تواند خیلی نشدها و مشکلات را در مسیر خود حل کند و انسان را امیدوارتر و بانشاط تر کند. انسان های مثبت نگر معمولا نیمه پر لیوان را می بینند تاکید بر رفتارهای خوب و نقاط قوت دارند تفسیر خود را از وقایع به طرز بسیار ساده و با دید مثبت انجام می دهند رفتار های ناشایست دیگران با دیدی مثبت و منطقی میبینند، مشکلات چنین افرادی را نمی تواند از پای درآورد چراکه با دید مثبت مشکلات را به فرصت ها تبدیل می کنند و هیچ نشدی برای خود تصور نمی کنند. معمولا چنین آدمهایی خوش برخورد و به معنای واقعی خوشبخت هستند؛ با مثبت اندیشی، دیگران را نیز تحت تاثیر قرار می دهند و در آنها انگیزه و روحیه ایجاد می کنند.مثبت اندیشی و دیدن نیمه پر لیوان بدون شک می تواند بسیاری از ناراحتی ها و فشار ها را از دوش انسان بردارد و آرامش و زیبایی را به زندگی فرد هدیه بخشد.

 

عضویت در یورفان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهریور 1393 | نویسنده : یورفان

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید 93/7/29:: 9:36 عصر     |     () نظر

همه چیز درباره افسردگی،علائم؛علل و درمان آن

افسردگی یک نوع بیماری مانند سایر بیماری هاست که اگر درمان نشود میتواند عوارض بسیار خطرناکی در پی داشته باشد که گاه جبران پذیر نیست. اما همیشه ما میخواهیم علت بیماری ها را بدانیم و سپس به درمان و سایر مراحل آن برسیم ما در ابتدا علت افسردگی را برای شما بیان میکنیم:

افسردگی نه یک روزه به وجود می آید و نه یک روزه از بین میرود بلکه به مرور زمان با دوری از اجتماع و خلوت گزینی،ناراحتی های پس از سانحه های رانندگی و سایر وقایع تلخ زندگی، ویژگی های شخصیتی خود افراد، محیط افراد، نحوه رفتار والدین افراد و… بوجود می آید. اکثر اختلالات مربوط به روان به دلیل به هم خوردن تعادل شیمیایی معز هست. به طور طبیعی موادی همچون سیروتونین در مغر افراد ترشح میشود ولی وقتی این ماده کم ترشح میشود یا بازجذب میشود غلظت آن در مغز کاهش می یابد و فرد با هیچ واقعه شاد کننده ای شاد نمی شود، از هیچ چیزی لذت نمی برد از زندگی خود ناامید است و حتی در برخی مواقع قصد اتمام زندگی خود یعنی خودکشی را دارد. چنانچه شما نیز به هردلیلی متوجه میشوید که کم کم روحیه تان خراب میشود حتما کنترل کنید و روحیه خود را تقویت کنید تا بعدها منجر به بیماری افسردگی نشود.

********

علائم بیماری افسردگی را بشناسید:

– اولین و مهمترین علت افسردگی اختلال در خواب است یعنی چنانچه شب از خواب بیدار میشوید و دیگر نمیتوانید بخوابید، یا تکه تکه میخوابید یا خوابتان بسیار سطحی و سبک هست و همراه با آرامش نیست؛ در اینصورت متوجه علائمی از بیماری افسردگی در خود باشید.

– به هر چیزی به دید منفی نگاه میکنید یعنی نیمه خالی لیوان را میبینید و بیشتر این جمله را تکرار میکنید: نمیشود! من میدانم که نمیشود! مطمئنم که شدنی نیست!

– از خودتان خوششان نمی آید و احساس گناه میکنید، احساس میکنید ارزشی ندارید و بود یا نبود شما تاثیری ندارد.

– به هیچ چیزی تمایل ندارید، حالت خستگی دارید و انرژی لازم برای هیچ کاری را ندارید.

– بی قرار هستید. یعنی به یک جا می روید که روحیه تان درست شود ولی می بینید چیزی نشد دوباره جای خود را عوض می کنید بازهم نمیشود.

– از کارهایی که در گذشته از آنها لذت می بردید اکنون دیگر هیچ لذتی نمی برید.

– زندگی ارزش و مفهومی برای شما ندارد احساس پوچی می کنید.

– سریع ناراحت میشوید و عصبانیت به سراغتان می آید، اغلب کینه به دل میگیرید و حرف های بد را فراموش نمیکنید.

*چنانچه هر یک از علائم فوق در شما آشکار شد بدانید که احتمالا دچار بیماری افسردگی شده اید. اگر این بیماری را درمان کنید کاملا قابل درمان است ولی در صورتی که بماند و در وجود شما ریشه بدواند حتی میتواند زندگی شما را نیز از دستتان بگیرد.

********

درمان بیماری افسردگی:

همانطور که در این مقاله مشاهده میکنید ما قبل از افسردگی همواره واژه ی بیماری را به کار برده ایم، چراکه افسردگی یک نوع بیماریست که در آن تعادل شیمیایی مغز فرد دچار اختلالاتی میشود،همانطوری که شما سرماخوردگی را یک بیماری میدانید و برای درمان آن به پزشک مراجعه میکنید، درمان افسردگی نیز بدون کمک پزشک ممکن نیست، حتی برخی افراد به درمان خودسرانه و مصرف بیش از حد الکل و نیکوتین و.. روی می آورند که نه تنها بیماری آنها خوب نمیشود بلکه شدیدتر شده و بعدها با عوارض بدتر مواجه میشوند. پس درمان خودسرانه کاملا اشتباه هست. بله این درست است که شما خود، خودتان را درمان میکنید نه پزشک معالج. ولی با رعایت نکات اصولی این درمان امکان پذیر هست. تا خودتان نخواهید که این بیماری را در خود ریشه کن کنید هیچ کسی و هیچ چیزی نخواهد توانست به شما کمک کند. پس اولین قدم خواستن است یعنی خودتان از شرایطتان احساس نارضایتی کنید یا از شرایطتان خسته شده اید و به روانپزشک مراجعه می کنید. اکنون شما اولین گام را برداشته اید، نکته دوم داروهای ضد افسردگی هست که اغلب در اوایل مصرف مانند هر داروی دیگری دارای عوارض جانبی هستند و سپس به مرور زمان و با گذشت چند هفته عوارض داروها کم شده و به کلی از بین خواهند رفت. ممکن است یک دارو شما را خوب نکند در اینصورت باید دوباره به پزشک خود مراجعه کنید و مراتب را با او در میان بگذارید تا داروی شما را عوض کند. امروزه داروهای جدید ضد افسردگی همچون چهارحلقه ای ها و سه حلقه ای ها وارد بازار شده اند که عوارض بسیار کمتری نسبت به داروهای قبلی دارند و در بلند مدت تاثیر بسیار زیادی بر بیماری افسردگی و سایر بیماری های روانی میگذارند، با مصرف اصولی و مداوم این داروها میتوانید به کلی افسردگی را در خود ریشه کن کنید. گاه اختلالات دیگری نیز شاید در شما وجود داشته باشد که شبیه افسردگی باشد و تشخیص آن فقط از عهده پزشک متخصص و مجرب برمی آید، شما به تنهایی نمی تواند تشخیص دهید این بیماری مربوط به افسردگی هست یا چیز دیگری. طب سنتی و گیاه درمانی نیز در درمان افسردگی موثر هستند ولی در افسردگی های شدید نمیتوانند مانند طب نوین به طور کلی این بیماری را درمان کنند، همچنین چنانچه از داروهای روانپزشک استفاده میکنید دیگر همزمان از داروهای سنتی و گیاهی و دمنوش ها و.. استفاده نکنید چرا که با داروهایتان تداخل کرده و عوارض آنها را دوچندان خواهد کرد.

********

نکات مهم:

– اینکه در گذشته فکر میکردند انزوا و گوشه گیری همان افسردگی است، غلط میباشد چرا که ممکن است دلیل آن به اختلالات شخصیتی یا هراس و سایر اختلالات روانی برگردد. پس صرف گوشه گیر بودن افراد دلیل بر افسردگی نمیتواند باشد.

– ناراحتی چند روزه یا کوتاه مدت و برخی شرایط خاص دلیل بر افسردگی نیست، افسردگی از همین ناراحتی ها شروع میشود ولی صرف ناراحتی چندروزه نمیتواند دلیل بر افسردگی باشد، بلکه در کنار ناراحتی ها یک حادثه تلخ میتواند شما را به سمت بیماری افسردگی سوق دهد.

– طب سنتی میتواند هر بیماری روانی را درمان کند. این جمله کاملا اشتباه هست. اکنون روانپزشکان و دانشمندان داروهای جدیدی کشف کرده اند که اثرات آنها به مراتب بالاتر و بیشتر از گیاهان دارویی هست. چراکه مکانیسم اثر آنها و نحوه عملکرد آنها طی آزمایش های گوناگونی بررسی شده است، ولی مکانیسم اثر و نحوه عملکرد داروهای سنتی و گیاهی مشخص نیست.

– مشغولیت زیاد با وسایل الکترونیکی جدید همچون موبایل،تبلت و رایانه تاثیر بسیار بدی بر روان افراد میگذارد، سعی کنید استفاده ازاین وسایل را محدود به یکی دوساعت کنید.چراکه اینگونه وسایل شمارا از دنیای واقعی دور نگه میدارند و استفاده بلند مدت آنها میتواند منجر به افسردگی شود.

– گذشته خود را فراموش کنید. اغلب اشتباهی که افراد انجام میدهند این است که نمی توانند در زمان حال زندگی کنند و درگیر آینده یا گذشته هستند و این باعث تغییر خلق و خوی آنها میشود.

– دارو به تنهایی معجزه نمیکند. به مطلب مهم توجه داشته باشید که دارو زمانی موثر خواهد بود که در کنار آنها به طور مرتب ورزش کنید و یا به تفریح بروید هرچند از آنها لذت نبرید ولی باید اینکارها انجام دهید تا داروها اثر خود را به خوبی بگذارند. به مرور زمان مشاهده خواهید کرد که از تفریحات خود لذت می برید.

– زیاد بیکار ننشینید. بیکاری بیش از حد فکر شما را به هر سمت و سویی خواهد کشاند. سعی کنید اصلا بیکار ننشینید و حتی در خانه، خود را به کاری مشغول کنید و اجازه ندهید ذهنتان به چیزهای دیگر و تفکرات منفی متمرکز شود.

مثبت اندیش باشید. زندگی در دنیای کنونی بدون دید مثبت به قضایا و وقایع امکان پذیر نیست پس تفکرات مثبت را جایگزین منفی بافی بکنید.

– افراد را آنگونه که هستند بپذیرید نه آنگونه شما میخواهید باشند. در کنار دوستان و خانواده خود با دیدی مثبت از دورهم بودن لذت ببرید.

– از عواملی که باعث ناراحتی شما میشوند دوری کنید و سعی کنید مدتی در آرامش کامل زندگی کنید.

– به میزان کافی خواب و خوراک داشته باشید از میوه ها بیشتر استفاده کنید. غذاهای چرب زیاد نخورید.

– ممکن است افرادی باشند و شما را درک نکنند، پس شما خود، خودتان را درک کنید و به فکر خودتان باشید و بدانید برای خود زندگی میکنید نه دیگران.

– با هر کسی در مورد افکار و بیماری و حالات خود حرف نزنید، چراکه شما در شرایط حساسی هستید که هرکاری ممکن است انجام دهید، سعی کنید جز پدرومادر و نزدیکان خود و پزشک معالج به شخص دیگری اعتماد نکنید.

– ممکن است درمان بیماری شما تا 6 ماه و حتی بیشتر بینجامد پس انتظار معجزه نداشته باشید و در درمان بیماری خود صبور باشید.

– سه هفته اول استفاده از داروها بیشتر مواظب خود باشید و والدین خود را در میان بگذارید چراکه ممکن است افکار خودکشی به سرتان بزند.

– این نکته را همواره به یاد داشته باشید که با درمان بیماری افسردگی و قطع شدن کامل آن حتی میتوانید بیشتر از گذشته از زندگی خود و تفریحات قبلی خود لذت ببرید، پس عجله نکنید و به نکات پزشک معالج خود به دقت گوش کنید و مطمئن باشید که افسردگی کاملا قابل درمان است.

 

عضویت در یورفان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : جمعه 25 مهر 1393 | نویسنده : یورفان

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید 93/7/29:: 9:35 عصر     |     () نظر
   1   2      >