سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی است که به ناحق، پشت مسلمانی را برهنه کند [و بر آن تازیانه زند] و کسی است که به ناحق، کسی را که وی را نزده است، بزند یا آن را که قتلی مرتکب نشده است را بکشد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
سایت تفریحی ،سرگرمی،آموزشی،مذهبی،داروشناسی،طنز،مدوزیبایی،علمی

همه چیز درباره هندوانه و خواص آن

امروزه هندوانه به میوه ای پرطرفدار در بین ایرانی ها تبدیل شده است، میوه ای که حتی در مهمانیها نیز استفاده میشود و از طعم و لذت خاصی برخوردار هست، اکثر ایرانی ها و کشورهایی که به مراسم باستانی همچون شب یلدا معتقدند در اولین شب زمستان هندوانه میخرند و با افراد خانواده جمع شده و نوش جان میکنند. اما اینکه اینکه هندوانه از کجا آمده است؟ چه فوایدی دارد؟ و… ما در این مقاله به بیان آنها خواهیم پرداخت. هندوانه در ابتدا بیش از دوهزار سال پیش از کشور هندوستان وارد خاک ایران شد و از آن زمان بعنوان میوه پرطرفدار در بین ایرانی ها ممصرف میشود.هندوانه گونه های مختلفی دارد که در این میان هندوانه زرد و هندوانه قرمز از شهرت خاصی برخوردار هستند که خود اینها نیز انواع مختلفی دارند.هندوانه در کشور ایران در شهرهایی همچون شیراز،مشهد،کرمان و در شمال ایران در منطقه ارسباران کشت میشود، دانه های هندوانه پس از کاشت،همچون درختچه ای از دل خاک بیرون می آید و یک یا چند هندوانه در ساقه های خود دارد که ابتدا کوچک است و به مرور زمان با آبیاری زیاد به مرحله بلوغ و برداشت میرسد. هندوانه نارس دارای پوستی کلفت و سفت بوده و طعم نسبتا ترشی دارد، هندوانه ای که رسیده باشد دارای طعم بسیار شیرین و مقدار فراوانی آب دراد و زدن پشت انگشتان دست مثل یک ضرب یا یک طبل صدا میدهد و نشان از آبدار بودن و شیرین بودن آن است. هندوانه دارای خواص بیشماری می باشد که در زیر به برخی خواص آن اشاره میکنیم:

– هندوانه دارای مقادیر زیادی پتاسیم و سدیم هست که در پیشگیری از آسم و بیماری های سرطانی همچون سرطان پروستات نقش مهمی ایفا میکند.

– هندوانه منبعی غنی از ویتامین های آ و سی هست که جزو ویتامین ضروری برای بدن هستند و در جلوگیری از سرماخوردگی، شفافیت و زیبایی پوست، ترمیم زخم های بدن و.. نقش اساسی دارند.

– تحقیقات جدید نشان داده است هندوانه دارای آنتی اکسیدانی بنام لیکوپن است که از حمله قلبی و همچنین سرطان پروستات جلوگیری به عمل می آورد.

– مصرف هنداونه برای افراد ضعیف اندام توصیه میشود، چرا که باعث تقویت قوای عمومی بدن میشود.

– مصرف هندوانه برای افرادی که دارای خون غلیظی هستند توصیه میشود چراکه باعث رقیق تر شدن خون میشود.

– تحقیقات نشان داده است با مصرف هندوانه به دلیل وجود برخی رادیکال های آزاد، از نفوذ اشعه های مضر خورشیدی درون پوست جلوگیری میشود و باعث شفافیت و زیبایی پوست میگردد.

– هندوانه زرد برای افرادی که سنگ کلیه دارند در طب سنتی توصیه شده است و حتی برای پیشگری از سنگ کلیه مفید هست.

– بهترین زمان برای خوردن هندوانه یک یا دوساعت بعد از غذا و بین دو وعده غذایی هست.

– برخی پزشکها نگه داشتن هندوانه در دمای اتاق به جای نگهداری آن در یخچال را توصیه میکنند.

– خاصیت بی نظیر هندوانه در پیشگیری از سنگ کلیه و همچنین بهبود عملکرد کلیه ها غیر قابل چشم پوشی هست.

– هندوانه یک میوه مفید برای دریافت کالری مورد نیاز بدن هست.

– پوست هندوانه دارای مقدار قابل توجهی سیترولین هست که باعث گشاد شدن رگ ها و گردش بهتر خون در بدن میشود.

– برخی اسیدآمینه های مورد نیاز بدن همچون آرژنین و لایسین، که بدن خود نمیتواند آنها را به طور طبیعی تولید کند در دانه هندوانه وجود دارند.

– جهت دفع کرم ها از سیستم گوارشی بدن، مصرف دانه ی هندوانه بسیار مفید هست.

 

 

عضویت در یورفان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1393 | نویسنده : یورفان

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید 93/7/29:: 9:39 عصر     |     () نظر