سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با رغبت به آنچه نزد خداوند است، با اودوستی کن [امام علی علیه السلام]
سایت تفریحی ،سرگرمی،آموزشی،مذهبی،داروشناسی،طنز،مدوزیبایی،علمی

بهترین درمان برای رفع جای زخم چیست؟

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که طی اتفاقی جایی از بدنتان زخمی شده باشد و جایش مانده باشد البته این حالت در صورت و دست ها  و گردن بیشتر بروز میدهد و فرد احساس نازیبایی می کند چون این نقاط همواره در دید هستند. البته این می تواند حساسیت خود فرد نیز باشد که زیاد برای خود دغدغه ایجاد کند و مشغله ذهنیش همین موضوع باشد و به فکر درمان بیفتد. لازم به ذکر است که اصلا جای ناراحتی ندارد چون امروزه تقریبا همه جای زخم ها میتواند علاج داشته باشد و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست. در صورتیکه زخم شما سطحی باشد و پس از بهبود جای آن مانده باشد احتمالا بتوانید با یک کرم لایه بردار سطحی همچون رژودرم یا کترل جای آن در مدت یکسال رفع کنید . باید این را بدانید که رفع جای زخم یک کار زمان بر است و کار یک روز یا دوروز نیست اغلب بین 1 الی 2 سال زمان میبرد تا جای الن کامل رفع شود. برای زخم ها و جای سوختگی ها استفاده از کرم مومتازون نیز توصیه میشود که بسیار موثر است . نحوه مصرف هم به این صورت است که شب ها بر روی موضع مورد نظر مقداری بمالید و اصلا ماساژ ندهید بزارید به همان حالت به مدت 1 الی 2 ساعت بماند سپس محل مورد نظر را با آب و صابون بشویید . این درمان تا دوماه انجام دهید . هیچوقت کرم مومتازون را به مدت طولانی مصرف نکنید بعد از دو ماه ، حدودا سه هفته قطع کنید و دوباره شروع به مصرف کنید . البته این را نیز بدانید مومتازون 6 ماه پس از قطع مصرف به تدریج اثر خود را برروی جای زخم خواهد شد. در صورتی که زخم شما برجسته است توصیه می کنیم در کنار استفاده از کرم های لایه بردار و کرم های ویتامین C ، از میکرودرم ابریژن نیز استفاده کنید . میکرودرم دستگاهی است بدون عارضه، که یک لایه برداری سطحی از پوست انجام میدهد و یک مکش نیز انجام میدهد که باعث تحریک ناحیه مورد نظر میشود که تا 20 روز اثر خود را می گذارد این دستگاه در کلینیک های پوست و مو موجود است. در صورتیکه جای زخم شما تیره و قرمز مانده است می توانید با توصیه پزشک از لیزر کیو سوئیچد استفاده کنید این لیزر نیز در کلینیک های زیبایی موجود است و اثر موثری در رفع خال ها و جای زخم قرمز دارد. لیزر سی او دو  co2 نیز میتواند در لایه برداری از پوست بسیار موثر باشد البته عوارض آن از میکرودرم بیشتر است . در اینجا میتوان گفت که اگر میکرودرم با قدرت معمولی و طی جلسات بیشتر استفاده شود تقریبا هیچ عارضه ای نخواهد داشت.

در صورتیکه زخم شما در صورت یا دستتان هست و یا جایی که در معرض نور خورشید است از کرمن ضد آفتاب استفاده کنید. امروزه به دلیل سوراخ شدن لایه ازن و رسیدن برخی اشعه های خطرناک خورشید به زمین توصیه می شود که از کرم ضد افتاب استفاده کنید. همیشه از نرم کننده ها و لوسیون ها برای محل مورد نظر استفاده کنید.

نکته مهم این است کهع از یک کرم استفاده کنید ، استفاده همزمان از چند کرم لایه بردار نه تنها اثری نخواهد داشت بلکه باعث تشدید و حتی جوش زدن و حساسیت محل مورد نظر خواهد شد. فکر نکنید که با عجله میتوانید کاری کنید. این پروسه ای زمان بر است و فقط صبر و حوصله و دقت کردن میتواند شما را به خواسته یتان نزدیک کند.

شاد باشید و خوب بخوابید . کم خوابی نیز میتواند باعث تشدید و قرمز شدن جای زخم شود.

از سونای بخار استفاده کنید . سونای بخار یک لایه برداری سطحی از پوست انجام میدهد که در بلند مدت تاثیر شگرف آن را مشاهده خواهید کرد.

و در آخر باز هم تاکید میکنیم زیاد حساس نباشید و به گذر زمان بسپارید و در عین حال دقت و درمان را ادامه دهید.

 

عضویت در یورفان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1393 | نویسنده : یورفان

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید 93/7/29:: 9:38 عصر     |     () نظر