سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من از آنچه نمی دانید نمی ترسم؛ اما بنگرید در آنچه می دانید چگونه عمل می کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
سایت تفریحی ،سرگرمی،آموزشی،مذهبی،داروشناسی،طنز،مدوزیبایی،علمی

در گذشته مردمان همواره برای درمان بیماری های عفونی و گلو درد و بیماری های ویروسی همچون سرماخوردگی از گیاهان استفاده میکردند و جواب میگرفتند. گیاهانی که برخلاف داروهای شیمیایی، عوارضی ندارند و در صورت مصرف مداوم میتوانند بسیار مفید باشند. در این میان دانشمندان سنتی ایرانی گیاهان زیادی را برای درمان بیماری سرماخوردگی پیشنهاد کرده اند که گاه علاوه بر درمان سرماخوردگی میتواند اثرات مثبت دیگری بر سایر قسمت های بدن بگذارند.پورتال جامع یورفان سعی کرده است در این مقاله اشاره ای به گیاهانی که دمنوش آنها تاثیر بسزایی در درمان سرماخوردگی دارد، کرده باشد:

دم کردنی گل ختمی:

دم کردنی گل ختمی:

گیاهی است که دم کرده ی آن میتواند بر گلودرد و بازکردن مجاری تنفسی تاثیر بسیار مثبتی بگذارد، دم کرده ی این گیاه بصورت لعابدار است و نوشیدن و یا قرقره کردن گلو با دمنوش آن، میتواند اثرات التهاب گلو را کم کند و حتی در درمان چرک یا التهاب سینه به شما کمک کند. این گیاه علاوه بر خاصیت درمانی برای سرماخوردگی، در درمان یبوست و زخم معده نیز بسیار مفید است. شما میتوانید از بخور این گیاه نیز برای درمان سرماخوردگی،سینوزیت و.. استفاده کنید.

دم کرده ی گیاه مریم نخودی:

دم کرده ی گیاه مریم نخودی:

این گیاه که در کوه های سرسبز شمال کشور و منطقه ارسباران و کوه های زاگرس و سایر کوه های کشور به وفور یافت میشود طبیعتی گرم دارد، جوشانده آن بسیار تلخ است و نوشیدن دم کرده ی آن اثری فوق العاده در درمان عفونت های و التهاب های ناشی از سرماخوردگی از جمله التهاب گلو و عفونت سینه و.. دارد در صورتی که نتوانستید دم کرده آن را بخورید مقداری عسل به آن اضافه کنید، این گیاه یک نوع پینی سیلین طبیعی است که مصرف آن کمک شایانی به درمان التهاب های بدن میکند. برای اینکار گل های کوچک گیاه مریم نخودی را در مقداری آب جوشانده و با اضافه کردن عسل میل کنید.

دم کردنی گیاه پونه:

دم کردنی گیاه پونه:

پونه نوعی گیاه خوشبو هست که در بیشتر مناطق ایران به وفور یافت میشود و دم کرده ی برگ و ساقه های آن تاثیر بسزایی در درمان عفونت ها و التهاب های ناشی از سرماخوردگی دارد این گیاه از ایام قدیم برای درمان سرماخوردگی استفاده میشده است و امروزه نیز توصیه پزشکان طب سنتی استفاده مداوم از آن برای رفع سرماخوردگی هست، مصرف دم کرده ی این گیاه به مدت یک هفته و رعایت برخی نکات راجع به سرماخوردگی میتواند به کلی آن را رفع کند. شما میتوانید از بخور این گیاه نیز برای درمان گلودرد،سینوزیت،و التهاب سینه و مجاری تنفسی استفاده کنید.برای آموزش نحوه بخور دادن در خانه کلیک کنید.

دم کرده ی زنجبیل:

دم کرده ی زنجبیل:

این گیاه نقش بسزایی در افزایش قدرت عمومی بدن و ایمنی بدن دارد و خاصیت آنتی باکتریالی دارد و از رشد باکتری ها و ویروس ها در بدن جلوگیری میکند، زنجبیل که اغلب به شکل پودر در عطاری ها موجود هست میتواند در درمان سرماخوردگی به شما کمک کند. طعم خوشایندی دارد و خاصیت پیشگیری کننده آن زبان زد عام و خاص است.

دم کرده های گیاهی مفید برای سرماخوردگی،دم کرده ی شیرین بیان:

دم کرده ی شیرین بیان:

دم کرده و بخور شیرین بیان در کاهش سرفه های ناشی از سرماخوردگی اثر فوق العاده ای دارد، برای اینکار مقداری ریشه گیاه شیرین بیان را در آب جوشانده و مقداری عسل اضافه کرده و نوش جان کنید.

دم کرده ی مریم گلی:

دم کرده ی مریم گلی:

گیاه مریم گلی نیز دارای خاصیت ضدعفونی کننده و درمانی برای سرماخوردگی و گلودرد است برای مصرف آن نیز میتوانید مقداری از گل های آن را در مقداری آب جوشانده و مصرف کنید.

دم کردنی های گیاهی مفید برای سرماخوردگی،دم کرده ی گیاه گزنه:

دم کرده ی گیاه گزنه:

این گیاه نیز خاصیت ضد عوفنی کننده دارد و در درمان سرماخوردگی و عفونت های بدن بسیار موثر است. این گیاه علاوه بر این خاصیت ها دارای خواص درمانی برای عفونت ادراری،مشکلات پروستات،درد مفاصل و… هست. جوشانده ی این گیاه میتواند کمک زیادی در درمان عفونت های بدن به شما بکند.

دم کرده ی بابونه:

دم کرده ی بابونه:

از دیرباز این گیاه برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی استفاده میشده است، این گیاه دارای خاصیت ضد سرطانی نیز میباشد و هزاران خواص درمانی مفید برای بدن دارد، شما میتوانید این گیاه را به همراه سایر گیاه های درمانی برای سرماخوردگی، بصورت مخلوط استفاده کنید.این گیاه در کنار خاصیت ضد التهابی، باعث آرامش اعصاب میشود و خواب آور نیز هست. مخلوط شده ی آن با گیاه مریم نخودی،شیرین بیان و پونه میتواند در درمان سرماخوردگی به شما کمک بسیاری بکند.

دم کرده ی آویشن کوهی:

دم کرده ی آویشن کوهی:

آویشن کوهی نیز خاصیت ضد التهابی و خلط آوری دارد و دم کرده ی آن طعم و عطر بسیار خوشایندی دارد و برای سرماخوردگی میتواند مفید باشد.

 

عضویت در یورفان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1393 | نویسنده : یورفان

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید 93/7/29:: 9:39 عصر     |     () نظر